Minimalism

Minimalism – un stil de viata mai simplu

Nu cu mult timp in urma am dat de mai multe videoclipuri pe Youtube din strainatate in care se vorbeste despre acest „trend”. Curiozitatea m-a facut sa le urmaresc, avand in acel moment acceasi imagine pe care multi cred ca o avem atunci cand ne gandim la minimalism : o camera alba, cu mult mai putin mobilier decat ai avea nevoie pentru un trai decent.

Si totusi nu e chiar asa… Intradevar este vorba de mai putine posesii materiale,asa cum se spune „Less is more”, dar nicidecum nu se incurajeaza imaginea extrema a acestui concept. Eu personal imi doresc sa adopt acest stil in viata mea de zi cu zi, cu pasi mici ce-i drept,dar cred ca sunt in directia buna. Am decis sa va spun si voua ce m-a convins pe mine sa intru in febra minimalista deoarece nu am prea vazut lume sa vorbeasca despre asta prin Romania,poate sunt dar nu i-am gasit eu. Daca stiti voi ,lasati-mi in comentarii :).

Asadar, aestea sunt principalele motive pentru care am ales sa devin mai minimalista:

  1. Mai mult spatiu – primul pas este sa curatam mediul(casa ,birou etc.) de obiectele de care nu mai avem nevoie sau care nu mai pot fi folosite. Este un proces dificil, deoarece multi dintre noi ne atasam emotional de anumite obiecte. Insa acesta este foarte important ,deoarece te pune fata in fata cu felul in care am ajuns sa consumam impulsiv . Poti sa treci de acest pas mai usor sortand pe categorii. Cel mai important lucru pe care eu il fac atunci cand sortez este sa iau fiecare obiect in mana si sa ma gandesc de cate ori l-am folosit in ultimele 2 luni . De obicei daca raspunsul este 1 sau 2, out!
  2. Economisesti – desigur ,facem curatenie si eliminam ce nu ne mai foloseste , dar asta nu e un motiv ca dupa ce am terminat sa ne grabim spre cel mai apropiat mall ca sa umplem din nou spatiul cu lucruri de care nu avem nevoie. Principalul scop al minimalismului este sa ne dam seama ca se poate trai bine si fara o gramada de obiecte care prind praf intr-un colt. Mass-Media si sarbatori precum Black Friday ne-au programat sa dam bani orbeste pe lucruri insignifiante.
  3. Mai putin stres – o sa ma intrebati ce legatura are…credeti-ma ca are . Creierul nostru functioneaza permanent si haotic. Este foarte usor sa-ti pierzi concentrarea si energia cand esti sufocat de mediul in care te afli. Odata curatat mediul exterior, te vei simti eliberat, mai fresh si mai energic. Eu m-am simtit asa dupa ce am eliminat excesul din cateva categorii principale :de exemplu haine ,machiaj, reviste si caiete vechi. Este mult mai usor sa te aduni intr-un mediu curat.
  4. Ajungi sa te cunosti mai bine – asta e inca un efect secundar al traiului cu mai putin . Din moment ce ramai doar cu ce ai folosit frecvent de-a lungul timpului , observi mult mai rapid ce iti place de fapt, ce te defineste. Acest lucru este dificil in ziua de azi, sa stii ce iti place si ce ti se potriveste cu adevarat, cu atatia influenceri pe Instagram si Youtube care ne fac sa ne dorim sa fim orice … dar numai noi insine nu.
  5. Nu exista doar o varianta corecta – cea mai frumoasa parte la minimalism este ca poti sa-l faci sa ti se potriveasca. Nu este o reteta fixa ,sau un rezultat finit la care trebuie sa ajungi ca sa fii etichetat minimalist. Totul este despre aventura de a iesi chiar si usor din zona de confort si de a simti o schimbare pozitiva in viata ta de zi cu zi, de a stii ca se poate si cu mai putin. Tot ce am descris eu mai sus poate fi realizat intr-o luna ,intr-un an, sau char 2. Depinde de fiecare in parte ,si asta e cea mai buna parte.

Si aceasta este doar suprafata :). Voi dezvolta mai pe larg fiecare aspect al acestei teme in urmatoarele postari.

Sper ca v-a placut si ca ati aflat ceva nou din acest articol. Cine stie,poate vreti sa incercati si voi o mica schimbare? Astept in comentarii parerile voastre despre minimalism . Seara buna!

Lasă un comentariu